Oikea asiakassegmentti
Huolella mietitty asiakassegmentti ja tehokas markkinointi
Teetkö B2B- eli yritykseltä yritykselle -markkinointia? Segmentointi ja vaikuttava markkinointiviesti oikealle kohderyhmälle on palkitsevaa! Huolella mietitty asiakassegmentti, asiakkaan tarpeeseen vastaaminen ja oikea-aikainen myynti tuovat sinulle tulosta!
Jos sinulla ei vielä ole asiakasrekisteriä, josta aloittaa, me autamme:
- Lataa itsellesi B2B-kohdeyhmä. Palvelumme on nopea käyttää: saat tarvittavan kohderyhmän itsellesi parissa minuutissa.
- Rajaa kohderyhmä itsellesi sopivaksi: saat vain ne kontaktit, jotka todella tarvitset.
- Ajantasaisuus: Jos haluat olla huoleton sen suhteen, että asiakasrekisteri on ajan tasalla, tule jatkuvaksi kuukausiasiakkaaksemme.
- Tutustu asiakasrekisterin ylläpitoon.
Vinkkejä markkinointiin: valitse tärkein asiakassegmentti
Kun pohdit seuraavan kerran B2B-markkinointia ja -myyntiä, kannattaa miettiä:
- Mitä kohderyhmää tavoittelen suuremmassa mittakaavassa?
- Millaisia eri tarpeita kohderyhmässä on ja millainen oma palvelutarjoama on?
- Mitä tuotteita he mahdollisesti ovat jo ostaneet?
- Onko eri maantieteellisiä rajauksia, yrityskoko tai muu, jolla on merkitystä?
- Voinko yllä olevien perusteella jaotella jo kohderyhmää eri asiakassegmentteihin?
- Mistä kanavista ja millä viestillä saan eri asiakassegmentit parhaiten kiinni?
Kun sinulla on hyvä kohderyhmä, tärkeää on, että hyödynnät sitä oikein: Segmentoinnissa jaat asiakkaasi sen kokoisiin ryhmiin, joille markkinointi on järkevää. Kun löydät oikean asiakassegmentin, markkinointi alkaa tuottaa huomattavasti parempaa tulosta: sijoitettu markkinointieuro tuo itsenä tuplana tai enemmänkin takaisin.
Kaikki asiakkaat ovat tärkeitä, mutta sinun kannattaa miettiä, mikä on tarjoamasi ja millä markkinoinnin keinoilla lähestyt kutakin segmenttiä? Erityisen tärkeä on tietysti tärkeimmät asiakkaat, joille usein on suunniteltu oma asiakkuuden hoito-ohjelma.
Lisää vinkkejä tehokkaaseen markkinointiin löydät ohjeet-sivulta.