Luo ja lataa kohderyhmät B2B markkinointiin
Tavoita oikeat kohderyhmät ja onnistu B2B uusasiakashankinnassa Selector-kohderyhmätyökalun avulla!
Selector mahdollistaa kohderyhmän valinnan kerralla usealta eri toimialalta. Voit valita haluamasi maantieteellisen alueen ja klikata esiin yritykset henkilöstön lukumäärän, liikevaihtoluokan, luottoluokan tai vaikkapa yritysmuodon perusteella. B2B markkinoinnissa on tärkeää, että kohdistat viestisi oikein kohderyhmällesi. Mieti, minkälaisella viestillä puhuttelet valitsemaasi kohderyhmää ja miten tarjoamasi tuote tai palvelu auttaisi kohderyhmäsi yleisöä onnistumaan tavoitteissaan.
Oli edustamasi yritys sitten pieni tai suuri, meiltä saat juuri oikeat päättäjät ja heidän yhteystiedot helposti muutamalla klikkauksella. Näin säästät aikaa ja rahaa, sillä tavoitat juuri oikeat henkilöt, eikä markkinointipanostuksesi valu hukkaan.
Valitse kohderyhmät ja lataa lista päättäjistä
Selectorin käyttö on helppoa ja nopeaa. Voit valita haluamasi toimialan yritykset ja päättäjät vastuualueiden mukaan. Mikäli tuotteesi tai palvelusi puhuttelee vain tiettyä osaa yritystä, sinun tulee valita hakutuloksiin vain kyseisen vastuualueen omaavat henkilöt. Kohderyhmätyökalusta lataamasi listaa voi käyttää sähköpostimarkkinointiin, puhelin- tai suoramyyntiin. Päivitämme yhteystietoja säännöllisesti, joten käsissäsi on tuoreinta mahdollista tietoa.
Selector sisältää ajantasaiset yhteystiedot
Selectorin kohderyhmät ovat hyvin ajan tasalla ja pidämme huolta siitä, että tietokannassamme on yrityksen viralliset yhteystiedot. Me Bisnodella olemme ylpeitä Selectorin yhteystietojen laadusta. Yhteystiedot ovat vähintään viranomaisrekisterien tasolla. Suoritamme lisäksi vuosittain lukemattoman määrän yrityshaastatteluja, joissa varmistamme tietojemme oikeellisuuden.
Päättäjätietoja päivitetään siis jatkuvasti, mutta suuren vaihtuvuuden vuoksi tietokannassa on aina myös vanhentuneita päättäjätietoja. Esimerkiksi sähköpostimarkkinoinnissa tulee varautua siihen, että osa päättäjille osoitetuista sähköposteista ei mene perille. Tämä ei johdu pelkästään virheellisistä tiedoista vaan myös joidenkin massapostituspalveluja tarjoavien toimijoiden liian tiukoista laadunvarmistuskriteereistä. Suositeltavaa on postittaa kohderyhmä useammassa pienemmässä erässä.
Miten onnistut B2B sähköpostimarkkinoinnissa
- Suunnittele viesti kohderyhmittäin
- Otsikoi osuvasti
- Käytä lyhyitä tekstikappaleita
- Käytä kuvia
- Linkitä loogisesti
- Postita kohderyhmä useammassa pienemmässä erässä
Osoitelähteen maininta
Markkinoinnissa on aina myös mainittava käytettyjen yhteystietojen osoitelähde. Kun asiakas käyttää Bisnode-yritysrekisteristä poimittuja yhteystietoja suoramarkkinoinnissaan, osoitelähde tulee mainita seuraavalla tavalla:
Osoitelähde: Bisnoden yritystietokanta, Kumpulantie 3, 00520 HELSINKI
Bisnodea ei kuitenkaan ole lupa mainita osoitelähteenä, jos yhteystietojen poiminnasta on kulunut yli 2 kuukautta.