Markkinointitutkimus – Syvennä asiakasymmärrystäsi | Selector | Selector

Markkinointitutkimus – Syvennä asiakasymmärrystäsi | Selector

B2B markkinointitutkimus kertoo, miten onnistut markkinoinnissa ja asiakastyytyväisyydessä. Hanki meiltä ajantasaiset yrityksen yhteystiedot!

Markkinointitutimus avuksesi

Myös B2B-tuotteita ja palveluita myyvän yrityksen on tärkeää tutkia asiakkaidensa tyytyväisyyttä sekä kuunnella kehitystoiveita. Yritysten välisessä yhteistyössä asiakasorganisaatiossa olevien kontaktien määrä voidaan monesti laskea yhden käden sormin. Milloin viimeksi varmistit, että yrityksesi tuotteiden ja palveluiden kirkkaimmat hyödyt tavoittavat koko asiakasorganisaation päättäjät? Yhteistyö kannattaa aina laajentaa ulottumaan mahdollisten siilojenkin ylitse.

Markkinointitutkimuksen avulla saat kallisarvoista tietoa yrityksesi markkinoista ja markkinointitoimenpiteiden tehosta. Markkinointitutkimuksessa keräät, analysoit ja teet päätöksiä oman yrityksen toimintaympäristöstä ja asiakkaista sekä asiakkaisiin vaikuttavista tekijöistä. Tästä on hyötyä muun muassa markkinoinnin suunnitteluun. Varmista, että kohdistat tutkimuksen oikeille yrityspäättäjille ja hanki ajantasaiset yhteystiedot meiltä!

Voit saada esimerkiksi vastauksia:markkinointitutkimus.png

  • Onko markkinointisi tehokasta?
  • Saatko kiinni oikeat kohderyhmät?
  • Mitkä ovat tehokkaimmat kanavat markkinointiisi?
  • Mitä uusia markkinointikeinoja kannattaa käyttää?
  • Mikä on yrityksesi imago asiakkaiden keskuudessa?
  • Millainen on kilpailutilanne ja markkinaosuutesi?
  • Mikä on asiakastyytyväisyys asiakkaissasi?

Hyödyt ovat siis moninaiset!

Markkinointitutkimuksen vaiheet

Koska tarpeita markkinointitutkimukselle on paljon, tutkimus on hyvä rajata ja tehdä siitä selkeä projekti. Hyvässä projektissa määrittelet nämä asiat:

  • Tutkimuksen tavoite
  • Tutkimuskonseptin luominen
  • Tiedonkeruun vaihe
  • Analysointi
  • Tulokset ja päätökset: mitä viedään käytäntöön?

Hankkimalla kohderyhmäsi päättäjien yhteystiedot, voit tehdä markkinointitutkimuksen tehokkaasti ja nopeasti itse! Valitse haluamasi toimialan yritykset mukaan tutkimukseen ja suunnittele markkinointitutkimus ja kysymykset huolella. Kun teet kysymyksiin vastaamisen helpoksi, kohderyhmän vastausprosentti on hyvä ja saat itsellesi liiketoiminnan kannalta tärkeää tietoa.

Tehokkain tapa suorittaa markkinointitutkimus on sähköisellä kyselylomakkeella. Voit hyödyntää eri kyselytyökaluja, kuten Surveymonkey tai Webropol. Sähköisellä kyselylomakkeella tiedonkeruu ja analysointi on helppoa ja nopeaa.

Kiinnostuitko? Tutustu B2B-kohderyhmän palveluihimme tarkemmin.