Soittolista ja puhelinmyynti apuna tehokkaassa liidinhankinnassa
Puhelinmyynti, eli telemarkkinointi, on edelleen tehokas tapa hankkia uusia asiakkaita B2B-myynnissä, koska pystyt tavoittamaan juuri liiketoiminnallisesti tärkeimmät asiakasryhmät sitä kautta. Puhelinmyynnissä pääset olemaan aidossa kontaktissa asiakkaan kanssa, vastaamaan potentiaalisen liidin kysymyksiin, kertomaan palvelustasi lisää ja kumoamaan asiakkaan vastaväitteet. Tämän lisäksi puhelinmyynti on usein hyvinkin kustannustehokasta - tämä toki vaatii sen, että kontaktoit juuri oikeat henkilöt, etkä soita summanmutikassa väärille päättäjille.
Tarvitset siis oikein kohdennettua puhelinmyyntiä varten ajan tasalla olevan soittolistan, joka sisältää päivitetyt tiedot potentiaalisista asiakkaistasi. Yrityksille tehtävässä puhelinmyynnissä tarkkaan rajattu kohderyhmä monistaa telemarkkinoinnin tehokkuuden. Kannattaa siis panostaa oikean kohderyhmän valintaan.
Lataa soittolista kätevästi Selectorin kohderyhmätyökalusta. Voit valita, mitä tietoja potentiaalisista liideistä haluat listallesi. Voit valita soittolistallesi muun muassa millä toimialalla liidisi työskentelevät ja missä tehtävissä he työskentelevät. Voit rajata listaa myös yrityksen koon, liikevaihdon ja työntekijämäärän mukaan. Mitä kohdennetumpi lista, sen tehokkaampaa on puhelinmyyntiin käyttämäsi panostus. Selectorin avulla saat päättäjätiedot esimerkiksi kaikista pääkaupunkiseudulla yli 50 hengen yrityksissä työskentelevistä markkinointipäälliköistä. Rajauksen kautta saat lisättyä ryhmän soittolistoillesi. Voit myös poistaa nykyiset asiakkaasi kohderyhmästä esimerkiksi y-tunnuksen avulla, jotta saat soittolistalle vain uusia prospekteja.
Selectorin monipuolisilla valinnoilla saat rajattua itsellesi sopivan kohderyhmän. Uusein tarkkaan rajattu kohderyhmä on puhelinmyynnissä kaikista tehokkain. Saat haluamasi päättäjäryhmän yhteystiedot hetkessä ja voit nostaa b2b-puhelinmyyntisi tason moninkertaiseksi.