Sähköpostilistat B2B markkinointiin
Sähköpostimarkkinointi yrityksille on tehokas tapa lisätä tunnettuutta ja hankkia liidejä! Kohdenna viestisi oikein ja tavoita oikeat päättäjät Selector kohderyhmätyökalun sähköpostilistoilla.
Varmistathan, että viestisi tavoittaa oikeat päättäjät, eikä joudu roskapostikansioon? Sähköpostilistan päivittäminen tasaisin väliajoin on kriittistä, jotta listan laatu säilyy hyvänä. Huolehtimalla listan päivittämisesta säännöllisesti varmistat, että osoitteesi ja IP:si luotettavuus säilyy korkealla tasolla ja poissa sähköpostiohjelmien roskapostisuodattimista.
Sähköpostilistan hyödyntäminen - Muista nämä:
- Valitse kohderyhmä huolellisesti - vastaavatko yrityksesi tuotteet ja palvelut kohderyhmän tarpeita?
- Suunnittele viestit kohderyhmille - massaviesti ei välttämättä ole tehokkain
- Lataa kohdeyhmän sähköpostiosoitteet CRM-ohjelmaan ja luokittele sähköpostiosoitteet esimerkiksi pisteyttämällä liidin arvo
- Ylläpidä sähköpostilistan tietoja CRM:ssä ja liitä mukaan tieto avoinna olevista kampanjoista ja tarjouksista
- Putsaa sähköpostilistaa säännöllisesti ja poista CRM:stä ns. kylmät liidit
- Muuta CRM:ssä sähköpostiliidi asiakkaaksi, kun kaupoista on sovittu
- Seuraa sähköpostimarkkinoinnin tuloksia!
Mittaa ja analysoi 
Sähköpostimarkkinointi on jatkuva prosessi. Seuraa aktiivisesti, miten vastaanottajat avaavat viestejä ja sitoutuvat viestien sisältöön. On suositeltavaa, että sähköpostilistalta poistetaan ne vastaanottajat, jotka eivät avaa viestejä esimerkiksi kahden tai kolmen lähetyskerran jälkeen. Sähköpostilistan laatua ja markkinoinnin tehokkuutta voi mitata mm. seuraavien mittareiden avulla:
- Avausprosentti
- Klikkausprosentti
- Avauskerrat
- Yhteydenotot
Valitse käyttöösi sellainen sähköpostimarkkinoinnin työkalu, josta näet yllämainitut helposti ja joka mahdollistaa listan putsauksen kätevästi.