Uusasiakashankinta onnistuneen markkinoinnin ytimessä | Selector

Uusasiakashankinta onnistuneen markkinoinnin ytimessä

Uusasiakashankinta ja hyvän asiakasrekisterin merkitys
 

Vastaatko B2B-markkinoinnista tai B2B-myynnistä? Silloin tiedät oikean kohderyhmän tärkeyden myös uusasiakashankinnassa.

Uusien asiakkaiden hankintaan on monia eri kanavia, kuten esimerkiksi oma nettisivusto, sosiaalinen media, messutapahtumat, printtimainonta tai sähköpostimarkkinointi. Tärkeää on, että löydät juuri sinulle toimivan kanavan.

Uusasiakashankinnan voit myös aloittaa hankkimalla B2B-kohderyhmälistan, jota voit käyttää esimerkiksi puhelinmyynnissä tai sähköpostimarkkinoinnissa. Avain onnistuneeseen uusasiakashankintaan tässäkin on, että se, että olet rajannut listan hyvin: se sisältää sinulle oikean kohderyhmän ja asiakastiedot ovat ajan tasalla. Muistathan myös vielä varmistaa ennen kampanjaasi, mitä markkinoinnin lainsäädäntö sanoo B2B-uusasiakashankinnasta.

Meidän työkalusta saat tarvittavan B2B-kohderyhmän. Hyödyt:

  • Lataamasi asiakaslista on laadukas, sillä voit tehdä tarkkoja rajauksia kohderyhmästä.
  • Kohderyhmäsi voi pienimmillään olla vain 10 kontaktia!
  • Edellä mainitusta johtuen et maksa turhasta: saat vain ne kontaktit, jotka todella tarvitset.

Aloita onnistunut uusasiakashankinta ja lataa haluamasi B2B-kohderyhmä.

Vinkkejä uusasiakashankintaan

Ennen kuin aloitat uusasiakashankinnan, kysy itseltäsi nämä kysymykset:

  • Miten asiakkaittesi tarpeet ja eri palvelusi eroavat toisistaan?
  • Millaisia asiakassegmenttejä sinulla on olemassa olevassa asiakaskannassa?
  • Voisiko näitä erottavia tekijöitä hyödyntää myös uusasiakashankinnassa?
  • Mikä merkitys uusasiakashankintaan on esimerkiksi maantieteellisellä alueella, yritysmuodolla tai vaikkapa yrityksen koolla?
  • Missä kanavissa saan oman kohderyhmäni parhaiten kiinni?
  • Mitkä tuotteet tai palvelut sopivat erityisesti uusille asiakkaille?
  • Onko sinulla niin sanottuja sisään heittotuotteita? Mitkä ovat niiden keskeiset hyödyt?
  • Mikä on markkinointiviestini? Mikä on se USP (unique selling proposition), joka saa kyseisen kohderyhmän ostamaan?

Näillä eväin onnea kampanjaan! Niin kuin eräs asiakkaamme on sanonut: ”Markkinoijan suurin pelko kohderyhmän ostamisessa on se, että tulee maksaneeksi turhista/vääristä kontakteista. Selectorissa sai muutamalla painalluksella suljettua itse pois väärät kontaktit. Se on itse asiassa tärkeämpää kuin oikeiden löytäminen!"